In de aanloop naar het WK in Canada, welke plaats zal vinden van 1 tot en met 5 oktober, stelt de Nederlandse Darts Bond de geselecteerde spelers één voor één aan het Nederlandse dartspubliek voor. Na te zijn begonnen met Remco van Eijden, Aileen de Graaf, Sharon Prins en Benito van de Pas staat deze week Quin Wester op het programma. Dit jaar won Quin met het Nederlands team tijdens het EK de single, koppel met koppelmaat Colin Roelofs, jongensteam en de overall titel.
1. Quin, wat doe je in het dagelijks leven en ben je al wel eens in Canada geweest?
'In het dagelijks leven ben ik na de zomer student in Zwolle en nee, ik ben nog nooit in Canada geweest.'
2. Wat was je eerste reactie toen je hoorde dat je mee mocht naar Canada?
'Ik was blij en ontzettend vrolijk natuurlijk, dit is waarvoor je het allemaal doet!'
3. Hoe vaak heb je al in het Nederlands team shirt gespeeld?
'Ik heb nu een stuk of drie keer in het Nederlands team shirt gespeeld, en eerlijk gezegd bevalt het me wel.'
4. Wat is je mooiste herinnering aan het spelen voor Nederland?
'Het afgelopen EK natuurlijk! Ik pakte daar 4x goud en dat zal ik nooit van mijn leven meer vergeten.'
Voor het volledig interview met Quin Wester verwijzen we je graag door naar
dit artikel op de website van de Nederlandse Darts Bond.
.