Sportotal heeft aangekondigd dat ze een contract voor meerdere jaren hebben afgesloten met de
BDO dat ze hun exclusieve commerciële adviseur en vertegenwoordiger worden.
Nadat Sportotal exclusief voor de BDO heeft gehandeld omtrent de afspraken met channel 4 als de TV-zender voor Lakeside 2017 en 2018, zijn Sportotal en de BDO nu een samenwerking begonnen om een langetermijnstrategie te bedenken en uit te voeren voor de BDO op ieder activiteitsniveau.
Sportotal's wereldwijde mandaat betreft het management van alle andere commerciële samenwerkingen, de creatie en implementatie van een strategische commerciële strategie met betrekking tot audio-visueel, sponsoren, licentie, digitale media, data en alle andere commerciële activiteiten.
Stephen Holland, mede-oprichter en directeur van Sportotal, zei: ''Nadat we in het verleden elementen van de BDO business hebben gerepresenteerd zijn we verheugd dat we, voor de eerste keer, bij al hun commerciële belangen betrokken zijn. Dit geeft ons de mogelijkheid om de structuur van de evenementenkalender te overzien en zo het optimale commerciële programma voor een paar jaar te kunnen leveren..''
Sue Williams, BDO-voorzitter, zei: ''Voor enige tijd hebben we gezocht naar de juiste partner om ons te adviseren voor ons gehele commerciële portfolio op een samenhangende manier. We zijn onder de indruk van de resultaten die Sportotal voor ons heeft bereikt in het verleden en hun benadering van de toekomst. We kijken uit naar de samenwerkingen om onze fanbasis, commercieel programma en aantal aansprekende partners uit te breiden, zodat de BDO vooruitgang boekt.