De Ierse bookmaker Paddy Power heeft de bull geraakt met een grote nieuwe sponsoring van het PDC World Darts Championship - het spektakelstuk van de sport, bijgewoond door duizenden en bekeken door miljoenen tijdens de kerstperiode.
In een komische video, verspreid via hun social media kanalen, passen de 'marketingexperts' van Paddy Power hun typische ondeugende methoden toe om het nieuws te onthullen dat ze het populaire toernooi gaan sponsoren. In de video worden de bekendste namen in de sport onderworpen aan de wilde grillen van hun nieuwe sponsors, die een exclusieve driejarige deal hebben gesloten met de PDC. We kennen het PDC World Darts Championship met name van Ladbrokes en William Hill die beide vijf jaren hun naam hebben verbonden aan het WK darts. De voorgaande editie die Bully Boy wist te winnen had als naamdrager Cazoo.
In de video proberen ze onder andere tweevoudig wereldkampioen Peter Wright ervan te overtuigen zijn kenmerkende look te upgraden en geven ze Gerwyn Price suggesties voor een nieuwe bijnaam. Ze maken ook grappen over het imago van Michael "Bully Boy" Smith en bieden ideeën aan de Belgische ster Dimitri Van den Bergh en andere spelers.
Michelle Spillane van Paddy Power is enthousiast over de nieuwe samenwerking en noemt het World Darts Championship een mix van sport en entertainment waar hun merk natuurlijk naar toe wordt getrokken. Ze kijken uit naar het maken van hun stempel op het evenement, zij het niet direct op de professionele spelers.
Matt Porter, CEO van de PDC, verwelkomt Paddy Power als nieuwe titelsponsor van het World Darts Championship en benadrukt dat het evenement het vlaggenschip is van de sport. Hij is blij dat Paddy Power extra opwinding aan het toernooi zal toevoegen, wat al het hoogtepunt is van de feestelijke sportperiode.
De partnerschap tussen de PDC en Paddy Power markeert een significante investering van de bookmaker en belooft het Paddy Power World Darts Championship naar een nieuw niveau te tillen. De aankondiging van de sponsoring viel samen met de start van de kaartverkoop voor het evenement, dat naar verwachting weer veel enthousiasme zal genereren onder de fans.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties