De regels omtrent een score wanneer een pijl uit het bord valt

PDC
door Patrick Megens
dinsdag, 21 december 2021 om 18:00
algemeen dartsbord bord vliegende pijl dart 7614
Dinsdagavond deed zich voor in de partij van James Wilson tegen Luke Woodhouse. Het bracht de discussies weer op gang over wanneer een score nu daadwerkelijk telt.
De regel is dat een speler zelf zijn pijlen uit het bord dient te halen. Wanneer een pijl op de grond valt alvorens hij deze heeft aangeraakt telt de score van deze pijl dus niet.
Maar wat als de scheidsrechter op dat moment de score al heeft afgeroepen? Ook dan heeft de caller het recht om het aantal punten nog te corrigeren. Dit is precies wat er in het geval van James Wilson gebeurde deze keer.
Het uit het bord halen van de speler is dus van doorslaggevend belang maar er is nog wel een andere belangrijke regel hierbij. Je dient de pijlen ook weer niet te snel uit het bord te halen want doe je dit voordat de score is omgeroepen dan telt het ook weer niet.
Bij James Wilson kwam de pijl dus uit het bord voordat hij deze zelf uit het bord kunnen halen. Russ Bray handelde dus juist door de score die hij aan het omroepen was te verbeteren zoals te zien is op deze beelden.

Jelti

loading

Oranjebar Mariahout

Populair dartsnieuws

Mis niets van het laatste dartsnieuws

Volg ons hier:

Loading